Tekst łatwy do czytania (ETR)
Kim jesteśmy:
Jesteśmy Biurem Dokumentacji Zabytków w Szczecinie.
Naszym dyrektorem jest pani Maria Witek.
Co robimy:
- Znajdujemy się w Szczecinie, na ulicy Teofila Starzyńskiego 3-4.
- Zajmujemy się sprawami związanymi z zabytkami w rejonie naszego województwa,
- Tworzymy i nadzorujemy Programy Opieki nad Zabytkami (Wojewódzkie Programy Opieki nad Zabytkami, Powiatowe Programy Opieki nad Zabytkami, Gminne Programy Opieki nad Zabytkami),
- Prowadzimy prace w zakresie ewidencji i dokumentacji zabytków - wykonujemy:
- ewidencje zabytków,
- karty ewidencyjne,
- prace naukowe - studia krajobrazu kulturowego,
- inwentaryzacje konserwatorskie,
- Tworzymy sprawozdania studialne do planów zagospodarowania przestrzennego,
- Kształtujemy świadomość kulturową mieszkańców regionu,
- Promujemy dobra kulturowe regionu,
- Organizujemy wystawy tematyczne i prelekcje popularyzujące idee ochrony zabytków i promujące dobra i walory kulturowe Pomorza Zachodniego,
- Opracowujemy bloki edukacyjne dla młodzieży szkół,
- Organizujemy wydarzenia kulturowe, takie jak Zachodniopomorskie Dni Dziedzictwa,
- Współpracujemy z instytucjami i organizacjami w zakresie ochrony wspólnego dziedzictwa pogranicza,
- Cyfryzujemy zabytki - tworzymy dokumentacje zabytków metodami cyfrowymi (cyfryzujemy, czyli tworzymy cyfrowe kopie prawdziwych obiektów - przykładowe efekty takiej pracy możesz zobaczyć w serwisie skansenprzydrodze.pl):
- wykonujemy fotogrametrię naziemną i lotniczą (z drona),
- skaning laserowy,
- Tworzymy i pomagamy tworzyć wnioski o wpis obiektów do rejestru zabytków.

Skontaktuj się z nami - przyjdź lub napisz:
- Znajdujemy się w Szczecinie, na ulicy Teofila Starzyńskiego 3-4.
- Nasz kod pocztowy to 70-506 Szczecin.
- Jesteśmy w dzielnicy Śródmieście, na osiedlu Stare Miasto.
- Nasza siedziba znajduje się na 2 piętrze, obok pokoju numer 227.
- Do naszej siedziby prowadzą szare strzałki umieszczone na ścianach korytarzy (z logiem "BDZ" i nazwą "BIURO DOKUMENTACJI ZABYTKÓW W SZCZECINIE"):

Mapa z naszą lokalizacją:


Skontaktuj się z nami - przyjedź autobusem:
Najbliższy przystanek autobusowy koło nas to "Starzyńskiego".
Zatrzymują się tam autobusy o numerach 70 i 90.


Skontaktuj się z nami - Przyjedź autobusem lub tramwajem zatrzymującym się blisko nas:
Niedaleko od nas, to znaczy około 200 metrów lub 3 minuty pieszo są przystanki autobusowe i tramwajowe "Filharmonia".
Zatrzymują się tam:
- tramwaje o numerach: 2, 5, 6, 11,
- autobusy o numerach: 68, 101, 107.

Skontaktuj się z nami - przyjedź samochodem:
Przed budynkiem, przy przystanku autobusowym są 2 miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych.
Nasza siedziba jest w Strefie Płatnego Parkowania w podstrefie A (czerwonej).


Skontaktuj się z nami - zadzwoń:
Nasz numer telefonu to: 91 433 70 98.

Skontaktuj się z nami - wyślij wiadomość elektroniczną:
Możesz do nas napisać poprzez:
- wysłanie e-maila (poczty elektronicznej) na adres: dostepnosc@bdz.szczecin.pl ,
- formularz kontaktowy znajdujący się w zakładce "KONTAKT".
Dni i godziny naszej pracy:
Jesteśmy otwarci od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 
do 15:30
.
Budynek w którym się mieścimy:

Z lewej strony w bramie przejazdowej pod budynkiem jest wejście boczne prowadzące do windy (poziom -1), z prawej wejście główne ze schodami (poziom 0).

Wejście główne ze schodami (poziom 0):

Wejście główne:
- nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo - są tam schody,
- nie jest przystosowane dla osób z wózkiem dla dzieci - są tam schody,
- jest dla osób z psem przewodnikiem.
Gdy już wejdziesz do środka budynku, po lewej stronie znajduje się stróżówka z ochroną gdzie dowiesz się jak do nas trafić.
Z tego miejsca możesz iść dalej i użyć:
- windy - idź w lewo,
- schodów - idź w prawo.


Wejście boczne z windą (poziom -1, przejście w bramie przejazdowej pod budynkiem):

Wejście boczne:
- jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo - jest winda,
- jest przystosowane dla osób z wózkiem dla dzieci - jest winda.
Stąd możesz pojechać:
- na poziom 0, gdzie jest stróżówka z ochroną, gdzie możesz otrzymać pomoc w dotarciu do nas,
- na poziom 2 gdzie jesteśmy my.
Klatka schodowa na 2 piętrze:

Po wejściu schodami na 2 piętro skręć w prawo.
Wyjście z windy:

Wychodząc z windy skieruj się w lewo a potem w prawo.
Korytarz na 2 piętrze prowadzący do naszej siedziby:

Idź prosto do końca korytarza a następnie skręć w prawo.
Korytarz z pokojem 227 znajdujący się przed naszą siedzibą:

Idź prosto do końca korytarza a potem skręć w lewo.
Wejście do naszej siedziby:

Przy naszych drzwiach znajduje się tabliczka z naszym logiem:
oraz nazwą: "BIURO DOKUMENTACJI ZABYTKÓW w Szczecinie".
Opracowanie tekstu, zdjęcia: Mateusz Oleksiak.
Powyższy dokument wykorzystuje następujące materiały:
- Mapa © autorzy OpenStreetMap na licencji Open Database License,
- Ikona chodzenie (walking) autorstwa Bharat Icons, źródło: Flaticon,
- Ikona list (letter) autorstwa Smashicons, źródło: Flaticon,
- Ikona tramwaj (czech tramway) autorstwa zager, na licencji Creative Commons Zero 1.0 Public Domain, źródło: Openclipart.org,
- Ikona autobus (volvoB59) autorstwa Tuvalkin, na licencji CC0, źródło: Wikimedia Commons,
- Ikona samochód (RWBA PKW) autorstwa Bundesanstalt für Straßenwesen (Bast), na licencji Public Domain, źródło: Wikimedia Commons,
- Ikona D-18a „parking – miejsce zastrzeżone” autora Szczepan1990, na licencji Public Domain, źródło: Wikimedia Commons,
- Ikona T-29 „tabliczka informująca o miejscu przeznaczonym dla pojazdu samochodowego osób, o których mowa w art. 8 ust. 1 i 2 ustawy” autora Masur, na licencji Public Domain, źródło: Wikimedia Commons,
- Ikona telefon (phone) autorstwa iconpacks, na licencji Creative Commons Zero 1.0 Public Domain, źródło: Openclipart.org,
- Ikony zegarów autorstwa Oliver Boorman,
- Ikona schody (aiga stairs bg) autorstwa American Institute of Graphic Arts (AIGA) i U.S. Department of Transportation, źródło: Openclipart.org,
- Ikona niewidomy (blind) autorstwa Freepik, źródło: Flaticon
Ikona niewidomego z przewodnikiem (walking) autorstwa Freepik, źródło: Flaticon, - Ikona wózka dziecięcego (child friendly) autorstwa Google, na licencji Apache License Version 2.0, źródło: Google,
- Ikona niepełnosprawny na wózku (accessible) autorstwa Google, na licencji Apache License Version 2.0, źródło: Google,
- Ikona nie dla niepełnosprawnych na wózku (not accessible) autorstwa Google, na licencji Apache License Version 2.0, źródło: Google,
- Ikona windy (elevator) autorstwa Google, na licencji Apache License Version 2.0, źródło: Google.
